سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبور مردم از خاندان سالاری، لیست ها و صالحان بی کفایت

تحلیلی بر نتایج انتخابات مجلس نهم

مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سندی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، پشتیبانی قاطع مردم از نظام و بیانگر مشروعیت آن بود، تا در پرتو آن تبدیل به یک الگوی تمام عیار برای کشورهای منطقه بشود. حضور مردم در پای صندوق های رای که با سرانگشت اشاره امام خامنه ای روحی له الفداه بود، علاوه بر پیام هایی که از این حضور گسترده به دنیا مخابره شد، با تاملی اندک در منتخبان ملت یا به تعبیری نوع انتخاب مردم، می توان درس های فراوانی از آن گرفت.

اگر نگاهی گذرا به برگزیدگان ملت در کشور و بطور خاص در شیراز و تهران داشته باشیم و مقایسه تطبیقی با دوره های قبل انجام دهیم، مشاهده خواهیم کرد که آگاهی و شعور سیاسی مردم همگام با پیشرفت انقلاب، رشد روز افزونی داشته است. آنجایی که مردم به دلیل عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس هشتم و مردود شدن اکثریت مجلس در آزمون های حساسی چون؛ فتنه 88، طرح نظارت بر نمایندگان، یکشنبه سیاه دانشگاه آزاد، تصویب طرح دانشجوی پولی، حقوق مادام العمر، نوع تعامل با دولت و...از آنها رویگردان شدند و 75درصد نمایندگان قبلی را انتخاب نکردند، که خود نشان دهنده بصیرت و رصد دائمی مردم بر نمایندگان خود می باشد، که در این موضوع ثابت شد که مردم هیچ تفاوتی بین نمایندگان از قبائل مختلف سیاسی قائل نیستند.

جریانی که همیشه خود را یک طرف بازی سیاست در کشور قلمداد می کرد، و مدعی داشتن پایگاه اجتماعی بین مردم بود با تحریم انتخابات قصد داشت قدرت خود را به رُخ نظام بکشد و جمهوریت آن را دچار چالش کند، اما انتخابات مجلس نهم نشان داد که دقیقا برخلاف توصیه های تفاله های باقی مانده فتنه گران مبنی بر تحریم، مشارکت مردم در سراسر کشور افزایش قابل توجهی داشت. کار بجایی رسیده است که مرزبندی و اعلام برائت از جریان فتنه تبدیل به معیاری برای انتخاب نمایندگان توسط مردم شده و هر کسی که شفاف تر موضع گرفته باشد امتیازی بیشتری دارد.

اگر نیم نگاهی به افراد منتخب و در عین حال بازمانده از مجلس بیندازیم خواهیم دید، که مردم دیگر گول نام های سیاسیون را نمی خورند، تا جائیکه افراد شاخص مجلس هشتم جایی در انتخاب مردم نداشتند و حتی پدرپارلمان ایران که هشت دوره نماینده مردم بود را خود کنار زدند. افرادی که با استفاده از پروپاگاندای تبلیغاتی و موج های کاذب سیاسی، همیشه خود را وکیل و قیّم مردم قلمداد می کردند، اکنون با دست رد مردم مواجه شدند، تا این پیام به گروه های سیاسی برسد که مردم از جریانات سیاسی بی ارزش عبور کرده اند. آنجائیکه در تهران افراد شاخص یکی از احزاب راست تا نفر 30ام مردم هم جای نگرفتند و در شیراز نیز افرادی که همیشه خود را نماینده اول مردم تلقی می کردند نیز بدلیل عملکرد ضعیف افول جدی داشتند.

فهم سیاسی مردم به سمتی رفته است، که دیگر اعتنایی به لیست های ساندویچی جریانات سهم خواهانه سیاسی نمی کنند، و خود از بین لیست های مختلف و افراد مستقل، نمایندگان اصلح را برمی گزینند. نمونه ی بارز آن اول شدن یکی از افراد لیست ها در شیراز و نهم شدن دیگری از همان لیست! یا پنجم شدن یکی از سرلیست ها در شیراز!

یکی از آسیب ها در انتخابات در شیراز خاندان سالاری و رای دادن های قبیله ای بود، که همیشه منجر به پیروزی یک خاندان یا یک قوم می شد. اما این بار مردم شیراز فارغ از نگاه های خاندان سالاری و قبیله گرایی، فردی را به عنوان نماینده اول خود انتخاب کردند که نه وابسته به خاندانی بود و نه قومی! با اینکه شاهد بودیم عده ای از جریانات مختلف سیاسی مدام با مانور دادن بر روی انتساب خود به خاندان خاص و یا قوم خاصی دنبال رای آوری بودند، اما مردم با هوشیاری تمام افول خاندان سالاری و ظهور شایسته سالاری را رقم زدند.

انتخابات مجلس نهم در کشور نشان داد تئوری "تنازل و تسامح" یا دعوای موهومی "اصلح نامقبول" و "صالح مقبول" منسوخ شده و مردم حاضر نیستند، اصلح را از ترس لولوهای ساختگی خانه نشین کنند. هر چند که در شیراز سیاسیون تاجرپیشه مدام مردم را از یک لولو بی شاخ و دم می ترساندند تا گزینه حداقلی خود را قالب کنند. انتخابات مجلس نهم نشان داد لولوی ساخته و پرداخته ی ذهن سیاست بازان که برای تصرف صندلی های مجلس تئوریزه شده بود، و این لولو به "جریان انحرافی" شهرت یافته، چقدر عیار دارد؟! و ادعای حضرات چقدر منطبق بر واقعیت و حقیقت بوده است؟!

امروز مردم با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه خود اثبات کردند که از تمام گروه های سیاسی قدرت طلب و خاندان سالاری عبور کرده اند، و دنبال مجلسی در خور شان انقلاب اسلامی و به دور از مناقشات بی ارزش سیاسی هستند. اکنون انقلاب اسلامی با حرکتی شتابنده به سمت خالص سازی پیش می رود، فلذا منتخبین ملت باید بدانند، که امروز رسالت سنگینی بر دوش دارند، از طرفی باید با قانون گذاری و نظارت دقیق مشکلات داخلی را مرتفع و ار طرفی قرارگرفتن در شرایط حساس بیداری اسلامی وظیفه مجلس آینده را سنگین تر خواهد کرد.


پی نوشت: 1. دلم نیومد این وبلاگ انقلابی و حزب اللهی رو معرفی نکنم. پس حتما سر بزنید: ابتدا

2. برای شنیدن صوت وبلاگ بر روی پلیر در پایین صفحه، سمت چپ کلیک کنید.

کاملا بی ربط: صفحه ی اول کتاب را یادت هست؟ او امیدش به دبستانی ها بود … و حالا ما بزرگ شده ایم 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/12/20ساعــت 11:23 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
تحقق امت واحده اسلامی با سیلی سخت تر مردم ایران

تحلیلی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی نهم

امروز انقلاب اسلامی در حال گذر از یک پیچ تاریخی و رسیدن به گام چهارم انقلاب اسلامی یعنی تحقق جامعه اسلامی و نهایتا تمدن جهانی اسلام، نیاز به فراهم شدن مولفه های اثباتی و سلبی دارد. از مولفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی که شاید در نگاه کلان اهمیت بسزایی داشته باشد، تحقق به تمام معنای جمهوریت و اسلامیت نظام و هم افزایی و کارآمدی این دو در صحنه ی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. چرا که اکنون با فراگیر شدن بیداری اسلامی، و دومینوی پیروزی های متاثر از انقلاب اسلامی ایران، کشورهای منطقه به دنبال الگوی تمام عیاری برای تشکیل ساختارهای جدید حکومت خود می باشند، که شاخصه ی اصلی آن اسلامی و مردمی بودن می باشد. فلذا در صورت تحقق کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، می تواند تبدیل به یک الگو برای کشورهای انقلابی منطقه باشد.

آنچه که دشمن در جریان انتخابات 12 اسفند، از مدت ها قبل شروع کرده بود و با "سیلی سخت تر" ملت به چهره استکبار تمام شد، را می توان تماما حول این نقطه ی کانونی یعنی "جلوگیری از تبدیل شدن نظام جمهوری اسلامی به یک الگو" و به تعبیری مهار منطقه ای در سایه ی بی ثبات سازی داخلی تحلیل کرد. مشارکت چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حاوی پیام های عمیق و معناداری به دشمنان و دوستان انقلاب اسلامی بود. استکبار جهانی از مدت ها پیش در پازلی متشکل از پروژه های امنیتی و در فازی بالاتر جنگ تمام عیار نرم و اطلاعاتی با اهداف ابتدایی مشروعیت زدایی، ناکارآمد نشان دادن نظام ولایی و نهایتا عدم تحقق جمهوریت و متشبه کردن آن به نظام های دیکتاتوری سعی کرد تا نسخه بدلی و قلابی ترکیه را به عنوان یک الگو به کشورهای منطقه قالب کند. این سلسله سناریوها، که اعم از پروژه OLL  (OPEN LETTER TO LEADER) یا همان نامه ی سرگشاده به رهبری، تحریم اقتصادی و تشدید آن با تحریم بانک مرکزی و نفت، تهدید نظامی به عنوان یک چماق، نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب به عنوان هویج، جنگ نیمه سخت با ترور دانشمندان علمی، گزارش حقوق بشر احمدشهید، اخلال در بازار سکه و ارز، تحریم انتخابات بوسیله عناصر ضد انقلاب داخلی، القای حاکمیت دوگانه، جنگ روانی برای تزریق بحران و حس ناامیدی و یاس بین مردم، افتضاح 25 بهمن برای کم اثر جلوه دادن حضور گسترده مردم در سالگرد انقلاب و نهایتا طرحی ریزی پروژه هدیه 60 و مدل روسیه برای انتخابات مجلس که به تعبیر امام خامنه ای روحی له الفداه آخرین تیرهای استکبار بود که به سمت جمهوری اسلامی از کمان خارج شد.

اما تمام هجمه ی دشمن با چند پاتک سنگین جمهوری اسلامی خنثی و تیرها بسوی خودشان بازگشت. سخنان حکیمانه و شجاعانه امام خامنه ای روحی فداه در نماز جمعه که آب سردی بر تمام تهدیدهای پوشالی بود، توانست زمین بازی را عوض کند و اردوگاه دشمن را گیج و منگ کند. بلافاصله بعد از آن با رونمایی دستاوردهای جدید هسته ای، نامه طلبکارانه جلیلی به اشتون، رونمایی از ماهواراه نوید، دور زدن تحریم ها، حضور گسترده مردم در راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی و نهایتا حضور دشمن شکن و خیره کننده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام نقشه های مستکبرین جهانی را بهم زد و "سیلی سخت تر" توسط مردم به گوش آنها نواخته شود، تا موازنه ی قدرت به نفع جمهوری اسلامی و محور مقاومت سنگینی کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی که نقطه ی کانونی تمام این منازعات اخیر بود، با رهبری داهیانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، بصیرت و حضور به هنگام مردم در پای صندوق های رای روح تازه ای در انقلابیون سراسر جهان دمید و ثابت کرد که پایفشاری بر اصول و مقاومت در برابر زورگویان تنها راه نیل به سعادت امت اسلامی می باشد. اکنون نظام جمهوری اسلامی با گذر از این مرحله ی حساس تاریخی که نه تنها سرنوشت خود، بلکه سرنوشت امت اسلامی در سراسر جهان بدان گره خورده بود، توانست همگامی و هم افزایی اسلامیت و جمهوریت را به عنوان یک مدل موفق به جهانیان عرضه کند.

اما برای اثبات کارآمدی این الگو، لازم است در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی کارآمدی و مدل مورد ادعا در عمل ثابت شود. فلذا در ادامه ی حرکت انقلابی جمهوری اسلامی، رفتار متناسب با چنین آرمان هایی از سوی دولت، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و حیاتی می باشد. و سه قوا باید هم طراز با آرمان های جهانی انقلاب اسلامی و توجه ویژه به تحولات جهان و بطور خاص منطقه با اثبات کارآمدی دین در عرصه حاکمیت و پرهیز از مناقشات بیهوده داخلی حرکت انقلاب اسلامی به سمت تشکیل تمدن جهانی اسلام را سرعت ببخشند.

بازتاب این مطلب در : شیرازنا ؛ جام نیوز ؛ ارم نیوز؛ عمارنامه


کاملا بی ربط : کوچک که بودم از بزرگی آدم ها می ترسیدم … حالا بزرگ شده ام … هنوز هم می ترسم ، اما این بار از کوچکی شان


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/12/16ساعــت 8:45 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
نامردها یا نامزدها؟!

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به آقای نون – م رای نمی دهم

چون وقتی می خواد رای بیاره

اولش راسته!

بعد ناگهان چپ می کنه...!

بعد دوباره بخاطر دوستان راست میشه!

و همینطوری چپ و راست میشه تا...

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به دکتر الف - ر رای نمی دهم

چون یقین دارم در بازی سیاست

 کم خواهد آورد!

حتی اگر استاد بازیگری

در تئاتر و سینما باشد!

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به جناب کاف – ح رای نمی دهم

چون او گفته اگر رای بیاورد

اول به خاندان و قبیله سیاسی خود می رسد

بعدش اگر وقت شد

شاید به لشگر قابلمه به دست(مردم) برسد!

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به دکتر سین – ت رای نمی دهم

چون جزو ساکتین همیشگی مجلس هست

و از بس با تقواست روزه های سکوت چهارساله می گیرد

روزه اش رو هم سر سفره انتخابات با جمع اعداد افطار می کنه

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به خانم شین – ج رای نمی دهم

چون با اینکه سنی از او گذشته

ولی با پوسترهای تبلیغاتیش

این را نشان نمی دهد!

من در انتخابات شرکت می کنم

اما به دکتر ث- ج رای نمی دهم

وابسته که بماند، اصلا خودش

کانون قدرت و ثروت هست

دین می فروشه و رای می خره

من در انتخابات شرکت می کنم

اما به پرفسور ا- ه رای نمی دهم

چون قصد ندارد برای کمک به پابرهنه ها کت وشلوارش چروک شود

برایش افت کلاس هست که سری به حلبی آبادهای شیراز بزند

اصلا ژست او نمی گذارد

نمی گذارد صدایش برای عدالت بلند شود

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به مهندس ف – ن رای نمی دهم

چون نون خاندانش رو میخوره

و مثل آفتاب پرست مدام رنگ عوض میکنه

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به عین – م رای نمی دهم

چون وقتی داشت به بووق نامه می نوشت 

و در مورد ریاست بووق با بووق مذاکره می کرد

خبر داشت که بعضی از همشهریانش

در خانه کارتنی برای

تکه نانی دعوا می کنند

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به آقای کاف – ض رای نمی دهم

چون چندصدمیلیون تبلیغات کرد

چون چندصدمیلیون وعده داد

چون چند صدمیلیون دروغ گفت

تا شاید بهارستانی_بخوانید زمستانی_ شود

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به آقای ل – ت رای نمی دهم

چون بجز وابستگی

حتی از مراکز قدرت و ثروت هم دفاع میکنه

البته فتوا داره ها!!!

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به مهندس ف- خ رای نمی دهم

چون می دانم او فقط وسیله است

برای زدن خاندانی تا خاندان دیگری روی کار بیاید

او خودش هم نمی داند وارد چه بازی شده است

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به دکتر ب – س رای نمی دهم

چون او حتی تا چند روز پیش نمی دانست سرلیست یعنی چی؟

نمی دانست جبهه سیخی چند؟

خدا نکند این بادکنک بترکد

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به ت- ب رای نمی دهم

چون تخصصش باندبازی و سیاست بازی است

نماینده سهامی خاص است تا سهامی عام

پدرخوانده است تا نوکر امت

من در انتخابات شرکت می کنم

ولی به هیچکدام از این نامردها!

ببخشید نامزدها!!!

رای نمی دهم

به کسی رای می دهم که...


کاملا بی ربط : هرجا رنجاندند لبخند زدم … گمان کردند درد نداردعمیق تر زدند ضربه ها را


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/12/11ساعــت 1:39 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر
براندازی تروریست های سیاسی در انتخابات

با کمی تامل و بررسی علل و ریشه های ناکارآمدی و ضعف های منتخبین ما در مجلس شورای اسلامی، به "نوع انتخاب" مردم خواهیم رسید، که شاید اصلی ترین عامل پیدایش مجلسی ناکارآمد باشد.

متاسفانه براساس یک سنت غلط و نهادینه شده در ایام انتخابات آنچه بیش از اذهان عمومی مردم را متاثر می کند، دعواهای انتزاعی و جناحی گروه های سیاسی چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب امروزی و شاخه های متعدد آنها است. گروه های سیاسی غیرانقلابی با هجمه ی وسیع تبلیغات رسانه ای خود و معرفی لیست های ساندویچی و تلاش فراوان برای حذف رقیب از صحنه رقابت، صحنه انتخابات را به میدان "تشنگان قدرت" تبدیل می کنند تا میدان "شیفتگان خدمت". در این میان عده ای تنها برای رسیدن به صندلی های سبز مجلس براساس بدعت های غلط انتخاباتی که منتج به فساد سیاسی می شود، فعالیت می کنند تا شاید در این هیاهو رایی نصیب آنها بشود.

لیست های ساندویچی یا انتخاباتی رشد محور

اغلب گروه های سیاسی در ایام انتخابات تمام وقت و سرمایه خود را برای بستن لیست های انتخاباتی صرف می کنند، و با اعلام این لیست ها در روزهای انتخابات فضای رسانه ای را به گونه ای رقم می زنند، که رای دادن به چنین لیست هایی برای مردم حجت قطعی و شرعی است و خلاف آن ضربه به وحدت و کمک به رقیب است. لیست های ساندویچی گروه های سیاسی که پشت درب های بسته و گاها نه براساس شایستگی ها و اصلح بودن اشخاص، که براساس سهم خواهی های افراد و نفوذ کانون های قدرت و ثروت بسته می شود، انتخابات را که محلی برای حضور فعالانه و آگاهانه مردم برای تصمیم گیری درباره ی آینده سرنوشت کشور می باشد، را تبدیل به کارزار سیاست بازان تاجرپیشه متصل به کانون های قدرت و ثروت می کند، و در این هنگامه مردم به عنوان محور انتخابات به حاشیه رانده می شوند. گروه های سیاسی خود را قیّم مردم معرفی کرده و قدرت تحلیل و تفکر را با پروپاگاندای تبلیغاتی از مردم می گیرند، در حالیکه انتخابات بهترین فرصت برای رشد فرهنگ سیاسی مردم و انتخاب آگاهانه می باشد. صریح تر بگویم تروریست های سیاسی با دادن لیست های قبیله ای در عین به انزوا بردن مردم، اصلح را در تسلسلی دائمی ترور می کنند، که نتیجه آن چیزی جز براندازی نرم آرمان های اصیل انقلاب نخواهد بود. حضور یا عدم حضور افراد در لیست ها نشانه اصلح بودن افراد نخواهد بود و دوران پدرخواندگی عده ای متکبر سیاست زده بر امت گذشته است. مردم براساس شاخص های حقیقی و نه تصنعی به افراد اصلح و نه لیست های سهم خواهانه رای خواهند داد. همانطور که حضرت روح الله خمینی کبیر(ره) فرمودند:" مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد و یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند. جامعه اسلامی ایران که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزش های والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده اند، مسلم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را دارند. البته مشورت در کارها از دستورات اسلامی است و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت می نمایند. اگر انتخاب اصلح براى مسلمان‏هاست، «کى و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهى باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این مى‏شود که غیر آن فاسد، و نه صددرصد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست."

وعده های دروغین یا وظایف واقعی نمایندگان

در انتخاب آگاهانه مردم به عنوان تصمیم گیرنده های اصلی، باید وظایف واقعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون آورده شده است را بدانند، تا هر کاندیدی از هر سویی با دادن شعارها و وعده های غیرعملی نتواند، آنها را فریب بدهند. برخی از کاندیدها که دنبال جذب بیشتر آرای مردم هستند، از هر وسیله ای استفاده می کنند و در میان مردم با دادن وعده های اجرایی مانند؛ اشتغال زایی، ایجادمسکن، احداث جاده و آسفالت کردن خیابان، حل مشکل ازدواج جوانان، ساختن سالن ورزشی و ... مردم را امیدوار به حل شدن مشکلاتشان در یک شب و یک رای می کنند. حال اینکه تمام وظایف اصلی و قانونی نمایندگان در دو بخش کلی "نظارت" و "قانون گذاری" خلاصه می شود، و کارهای عمرانی و اجرایی از حیطه ی اختیارات نمایندگان خارج است و دولت است که باید قانون های نمایندگان را به مرحله اجرا در بیاورد. فلذا هر وعده و شعاری که از دو حوزه نظارت و قانونگذاری خارج باشد، وعده ی سرخرمنی بیش نیست.

خاندان سالاری یا شایسته سالاری

یکی دیگر از آسیب ها و به نوعی بدعت های انتخاباتی که در استان فارس و بطور خاص شیراز بیشتر نمود دارد، رای دادن های قبیله ای و خاندانی است. کاندیدهای انتخاباتی که یا از قبیله ی خاصی هستند یا بعضا منتسب به یکی از خاندان های معروف می باشند، با تهییج حس قوم گرایی و احترام به خاندان های بزرگ و حتی سوء استفاده از احساسات دینی بخاطر "سیادت" عده ای از مردم را فریب می دهند تا چهارسال برصندلی های نرم مجلس جلوس کنند. کاندیدهای قبیله ای برخلاف حیطه ی اختیارات قانونی نماینده مجلس، آنگاه که میان قوم خود می روند با دادن وعده هایی از جمله "اگر رای بیاورم برای قوم شما اشتغال زایی خواهم کرد، فلان کارخانه را احداث خواهم کرد، برای منطقه شما جاده بهتری خواهم کشید و..." و تمرکز بر تعصب های قومی برخلاف اصول اسلامی و شایسته سالاری آرای قومی را سرقت می کنند. نتیجه ی چنین رای دادنی تشکیل خاندان های قدرت و ثروتی خواهد شد، که بعدا مورد اعتراض ما قرارخواهند گرفت، که چرا و چگونه این هزارفامیل های قدرت به هم پیوسته تشکیل شده اند، و چرا کسی دنبال مشکلات اصلی مردم نیست؟! روشن است که انتخاب براساس خاندان سالاری هیچ وجه عقلانی و شرعی ندارد، و انتساب به قوم ها و قبیله ها، به هیچ عنوان جزء شاخص های نماینده اصلح نیست.

فلذا در انتخاب اصلح هیچکدام از معیارها و بدعت های سیاسیون تاجرپیشه نباید ملاک قرار بگیرد، و مردم باید براساس شاخص های حقیقی و شایسته سالار از جمله؛ عدالتخواهی، ساده زیستی، عدم اتصال به کانون های قدرت و ثروت، تخصص و کارآمدی، شجاعت، عدم اسراف در تبلیغات و... نماینده اصلح را انتخاب کنند.


قابل توجه دوستان: و توصیه‌ى دیگر من هم این است که از همه‌ى حقشان استفاده کنند. مثلاً در تهران که ما سى نفر را باید انتخاب کنیم، اگر بیست و نه نفر را انتخاب کردیم، در واقع از یک‌سى‌ام از حق خودمان بهره نبرده‌ایم و استفاده نکرده‌ایم. چه بهتر که از همه‌ى حق خودمان تا آن جزء آخرش استفاده کنیم؛ یعنى همه‌ى سى نفر را بنویسیم. و همچنین در هر نقطه‌اى، هر تعدادى که نامزد انتخاباتى آنجا هست. ان‌شاءاللَّه موفق و مؤید باشید؛

بیانات امام خامنه ای روحی له الفداه در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما پس از شرکت در انتخابات هشتمین دوره‌ى مجلس شوراى اسلامى(86/12/24)


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/12/3ساعــت 11:8 عصر تــوسط رَبِّ:اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خَیرٍفَقیر | نظر




مرگ بر آمریکا